Rež. Anna Viduleja, 122′, Latvija, 2018
Populārākā no Simtgades filmām (vairāk nekā 90 000 skatītāju) – Anšlava Eglīša romāna ekranizācija, sirsnīgi komiski tēlota jauna provinces gleznotāja ienākšana Rīgas mākslinieku bohēmā 20. gadsimta 30. gados.
1938. gads. Nabadzīgs mākslinieks Juris Upenājs ierodas Rīgā no laukiem tajā pašā laikā, kad izsmalcinātais Eižens Žibeika atgriežas no gleznošanas Parīzē ar cerībām saņemt sava tēvoča ievērojamo mantojumu. Kamēr mākslai uzticīgais Upenājs ar krāsainās Rīgas bohēmas palīdzību kāpj arvien augstāk, talantīgais diletants Žibeika krīt arvien zemāk. Vecais Žibeika visu savu mantojumu atstājis mākslinieku konkursam, kurā tiek piešķirta stipendija mācību braucienam uz Parīzi. Upenājs mākslas kritiķa un teorētiķa Kurcuma vadībā sastopas ar mākslas pasaules komiskajiem personāžiem un jau pirmajā vakarā satiek savu mīlestību. Eižens Žibeika zaudē naudu, mīļoto sievieti un konkursu, taču gūst glābiņa iespēju, nododoties glezniecībai, savukārt Upenājs triumfē konkursā, atmetot visus mēģinājumus pielāgoties manierisma modei.
Filma uzņemta pēc Anšlava Eglīša tāda paša nosaukuma romāna motīviem.