Tikko noslēdzies Kannu filmu tirgus, kas reizi gadā pulcina filmu nozares profesionāļus no visas pasaules – tiek prezentēti projekti, meklēti un atrasti sadarbības partneri, noslēgti darījumi.

„Kannas ir ikgadēja tikšanās vieta ar nozares kolēģiem un vienlaikus atskaites punkts – gan uz mūsu studijas paveikto, gan manas paaudzes kolēģu šajā laikā sasniegto,” stāsta studijas Tasse Film producente Alise Ģelze, kas pirmo reizi Kannu tirgū piedalījās 2008. gadā jauno producentu seminārā Producers on the Move. Tas ir bijis sākums profesionālo kontaktu veidošanai. Tieši šādā un līdzīgos semināros iegūtie kontakti bijuši visnoturīgākie un rezultatīvākie.
 

Tasse Film producentes Alise Ģelze un Aija Bērziņa Latvijas paviljonā Kannās
 
„Šāda attiecību veidošana ar laiku nostiprinās kopīgos projektos, piemēram, mana vienaudze, producente Hlīna Johansdotira, ar kuru kopā strādājām Skandināvijas projekta Closer Neighbours ietvaros, šobrīd ir kopproducente Renāra Vimbas spēlfilmai Es esmu šeit. Tāpat Jans Naževskis no New Europe Film Sales izplata manu filmu Mammu es tevi mīlu. Tā ir bijusi veiksmīga sadarbība – filma rādīta vairāk nekā 70 festivālos, noslēgti veiksmīgi darījumi Āzijā par kino un DVD izplatīšanu, patlaban vienojamies arī par lielāku TV darījumu. Tāpēc ceru arī nākamo filmu Es esmu šeit uzticēt šai kompānijai. Šobrīd nostabilizējas jauna kino profesionāļu paaudze, kam ir svarīgi sevi apliecināt un kas veido jaunu ainu kino nozarē. Tas ir izaicinājums – piederēt šai paaudzei un ar katru gadu vērot, kā šī aina kļūst aizvien dinamiskāka,” stāsta A. Ģelze.
 
Savukārt studijas Ego Media producentam Guntim Trekterim ir liela pieredze gan Kannu filmu tirgū, gan starptautisku projektu īstenošanā. Ego Media šogad pārstāvēja divus aktuālus dokumentālo filmu projektus – režisora Viestura Kairiša filmu Neredzamā pilsēta un filmu Bez bailēm, ko pēc režisora Herca Franka nāves pabeigs jaunā Krievijas režisore Marija Kravčenko. „Mans mērķis Kannās ir piesaistīt ārvalstu finansējumu filmu uzņemšanai Latvijā. Šogad īpaši izjutu, ka šajā jomā konkurence starp valstīm ir liela. Tomēr tie mani partneri, kas Latvijā atgriežas vairakkārt, apgalvo, ka svarīgākā Latvijas priekšrocība ir gan līdzfinansējuma mehānismi un veiksmīgi īstenoto projektu vēsture, gan arī mūsu uzņemšanas grupu augstā profesionalitāte. Tomēr nepārtraukti jābūt gataviem sevi apliecināt un pierādīt. Šogad pateicoties LIAA atbalstam, Latvijai bija ļoti veiksmīgs stenda dizains, ko daudzi atzina par vienu no interesantākajiem visā tirgū un tas piesaistīja lielu uzmanību. Arī tā ir pozitīva zīme, apliecinot mūsu radošumu un spēju mainīties,” uzskata G. Trekteris.
 
Šogad pirmo reizi Latvijas paviljons Kannu filmu tirgū tika organizēts sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) un tajā Latviju pārstāvēs Nacionālais Kino centrs, Rīgas Domes Rīgas filmu fonds un Latvijas Kinoproducentu asociācija kopā ar desmit vadošajām Latvijas producentu studijām: SIA Ego Media;  SIA PLATFORMA; SIA Mistrus Media; Mojo Raiser Production; SIA KMVKP; Tasse Film; SIA FA Filma; SIA Film Angels Studio; SIA Krukfilms; SIA Studija Lokomotīve un SIA Baltic Pine Films.
 
Latvijas uzņēmēju dalība izstādē tiek rīkota Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF) Ārējo tirgu apgūšanas atbalsta programmas projekta „Nozaru nacionālie stendi starptautiskajās izstādēs ārvalstīs un eksporta konsultācijas” ietvaros.